uitgebreid programma

Hier vind je het meer uitgebreide programma van Designed by: ME.



VOORMIDDAG


EEN MERK OPBOUWEN: HOE DOE JE DAT?

In deze sessie leer je aan de hand van enkele straffe cases hoe je van een wild idee naar een sterk concept gaat. Wat is jouw visie, hoe profileer en onderscheid je je? Welk gevoel wil je opwekken, hoe bepaal je jouw kernwaarden, en vooral: hoe vertaal je die dan naar een unieke totaalbeleving? Sara toont je de sterkte van een goed idee en de kracht van een knappe branding.

Infosessie / 10u-11u
Sara Feskens

sarahSara Feskens is Mechelaar en multi-ondernemer. Als merkmaker is Sara Feskens bedreven in creatieve conceptontwikkeling. Met projecten als Goldfish, Il Cardinale en Wagenoord op haar conto, weet ze als geen ander hoe je een merk opbouwt. Haar uitgangspunt is steeds een variëteit aan disciplines: concept ontwikkeling, branding, communicatie. Sara benadert elk project vanuit het geloof dat de taal, de vorm & de beleving van een merk onafscheidelijk zijn.



INSTAGRAM VOOR BEGINNERS

Hoe maak je een account aan en hoe werkt Instagram? Welke mogelijkheden kan het je bieden om je product (beter) in de markt te zetten? We staan niet enkel stil bij ‘hoe’ maar ook ‘waarom’. Instagram is hét middel bij uitstek om op een mooie visuele manier design voor te stellen. Ook al lijkt het misschien niet zo op het eerste zicht, Instagram is enorm gebruiksvriendelijk. Voor je het medium optimaal kan benutten moet je de basis ins en outs leren kennen. Via deze korte sessie leer je Instagram gebruiken.

Infosessie / 11u15-12u15
Fien Deman

Voor deze sessie probeer je op voorhand een account aan te maken. Dat kan via deze link, je kan je e-mailadres of Facebook-account gebruiken om een Instagram-account aan te maken.

Fien Deman werkt in de muzieksector als digital manager en doet de communicatie voor een productiehuis. Ze werkt projectmatig voor professionals die hun merk via sociale media naar buiten willen brengen. Als digital native kent ze de sociale media door en door én ziet ze de voordelen ervan om je werk en jezelf als maker optimaal naar buiten te brengen.


INSTAGRAM VOOR GEVORDERDEN

flatlayJe werkt al een tijdje met Instagram maar wil de finesses onder de knie krijgen en er nog dat tikkeltje meer uithalen. Tijdens deze infosessie leer je je merk en product visueel vormgeven door middel van een consistente Instagram feed. We verkennen andere apps die je hierbij kunnen helpen. We leren hoe je je volgersaantal kan doen stijgen om zo tot meer naamsbekendheid te komen (en meer klanten!). Het belang van goede tekst komt ook aan bod, net als nieuwe functies op de app.

Infosessie / 11u15-12u15
Charlotte Everaert

Charlotte Everaert is mode- en interieurstyliste. Samen met haar moeder runt ze het interieurlabel Atelier Turquoise. Haar moeder maakt handgemaakte keramiek, Charlotte is verantwoordelijk voor de beelden, styling en communicatie. Charlotte is gepassioneerd door het creëren van mooie beelden en leuke kleurencombinaties. Charlotte geeft in de namiddag ook de workshop ‘productfotografie & styling’, samen met Ben Tanghe.


NAMIDDAG


PRODUCTFOTOGRAFIE EN STYLING

Hoe maak je goede foto’s voor je Instagram-account? Je krijgt allerlei praktische tips mee rond opstellingen en sfeerbepaling, fotobox en hoe je een mooie flatlay maakt. Zo kan je er thuis zelf onmiddellijk mee aan de slag. Tijdens de demonstratie wordt uitgelegd hoe je de perfecte Instagramfoto maakt. Naast fotografische regels kijken we ook naar het belang van de juiste compositie, instellingen en het perfecte licht. Je gaat direct aan de slag met je eigen smartphone (vergeet hem niet op te laden!).

Voorbereiding: breng gerust 1 zelfgemaakt gebruiksobject (juweel, keramisch werk, interieurobject, textiel werk...) mee dat representatief is voor je werk, zodat je ook praktisch kan oefenen.

Demo-workshop - 14-16u
Charlotte Everaert, Ben Tanghe en Laurence Vander Elststraeten

Ben Tanghe geeft in de namiddag de workshop ‘productfotografie & styling’. Vanuit zijn ervaring voor social mediakanalen van o.a. Coolblue, de ZOO Antwerpen, aliceroxy, Atelier Turquoise, ... komt hij uitleggen hoe je jouw productfoto’s laat “poppen” van photobox tot phonescreen. Ben is gefascineerd door het vertellen van het verhaal achter objecten via sprekende beelden en verrassende composities.

Laurence Vander Elstraeten is afgestudeerd als grafisch vormgever. Ze is oprichter van Avalanche Bags en voornamelijk bezig met alles wat food & interieur gerelateerd is: styling, social media & communicatie. Deelnemers die vragen zouden hebben rond het fotograferen met een digitaal fototoestel kunnen bij haar terecht tijdens deze demo-workshop.